Sunday, 7 January 2018

PABILA ABANG MASUK SEKOLAH πŸ˜‚


Alhamdulillah seminggu telah berlalu pergi....EPY NEW YEAR SEMUA HIHI...
Minggu lepas anak-anak hakak masuk sekolah si Abang 7thn si Kakak 4thn saja masukkan awal si kakak tu sebab sekolah dan daycare di bawah satu bumbung 😊

Ok lanjutkan cerita hakak kau ambil cuti seminggu kot kekonon nak urus anak sekolah lah tuu...si abag sekolah disekolah yang satu sesi jadi sekolah kebangsaan pagi sekolah agama petang. Alhamdulillah terima kasih lah banyak-banyak pada jiran hakak sebab nak tolong hakak hanta dan ambil Abang dari sekolah jadi hakak kau tak peninglah nak cari transit tuk dia.. 

1st day Abag sekolah hakak anta depan pagar jer biar dia masuk sekolah dan cr kelas sendiri kejamkan.memula tak yakin gak tapi sampai depan pagar hakak tengok cikgu-cikgu berbaris depan pagar salam budak-budak so keyakinan makin menebal lah gitu..kira baguslah sekolah sekarang buat gitu,rasa masa zaman hakak sekolah 7dulu tak ada kot πŸ˜‚


Haaa ni masa 1st dia masuk sekolah tanpa hakak teman,gambar ehsan dari dari kwn hakak yg hantar ank dia. Hakak pas hanta jer si Abang hakak pi joging huh 2 round encik hasben dera sakit-sakit badan hakak sampai ke hari ni tau terkejut kot 😁. Pas habis joging hakak pi sekolah Abang nak tengok dia berbelanja pulak. Si abag regat dalam pukul 9.10am tapi sebab kan baru-baru masuk cikgu Awalkan lah jd pukul 9am. Alhamdulillah pandai dia berbelanja tapi yang kasihan nya dah beli tak bleh nak keluar dari tempat tu sebab mak-mak pak pak dok sibuk gak belikan makan geram gak rasa hati ni...tapi tak perlah nak wat macam mna semua sayang kan anak-anak huhu...

Uih ni baru sekolah kebangsaan belum sekolah petang lagi panjang plak celoteh hakak kali ini yer...hehe...ok Abag balik sekolah pagi pukul 1pm.Lepas balik sekolah pagi sampai rumah cepat terus makan tukar baju bagai semua..En asben anta naik moto takit jem hehe tp tak jem pun...En hasben cakap semua ok...hakak tak larat dah nak ikut penat huhu..

Bersambung.....


Monday, 27 February 2017

Tersepi tanpa sengaja...

Huihh...

Lamanya tak menyapu sawang kat sini....giler sibuk kekonon hakak ni... tetapi memang tidak di nafika hakak memang hagak kesibukkan sedikit....bukan sikit tapi banyak kot biasalah isteri dan ibu yg bekerja...πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Ok hakak cerita lah seba sedikit yer...

Now hakak menghitung bulan ke hari erk  xkesah lah kira tengah menunggu-nunggu jugalah kelahiran cahaya mata yang ke 3 inshaaAllah doa kan hakak n baby sihat sejahtera yer....

Tak taulah macam mna pintu hati ni terbuka utuk menambah entry baru di sini...sebenarnya banyak jer menda nak dikongsi bersama tapi idia tu tidak muncul tiba pulak...

Key lah nanti-nantilah hakak cerita lagi yer....



Huhu jangan ditanyer knp kembang ....πŸ˜‚




Sunday, 26 June 2016

ΔΆKuda Kesayangan


Hari ni kak Ngah balik shah alam setelah beberapa hari dok kampung sebab dok menyiapkan oder orang..

Nak jadikan cerita malah tadi gi expo raya kat stadium sg besar so belikanlah si Qliyyah kuda belon, sebab dia pandang je gerai mainan tu...kak ngah memang jarang bagi si Qliyyah ni mainan, so malam tadi baik hatilah ibu dia ni...

Nampak tak sayangnya Qliyyah pada kuda belonnya..


Ni keadaan kuda si Qliyyah pabila sampai rumah...hey lah anak